woensdag 18 januari 2017

Helen vest


Zoals de dame achter Villa Lisa zo mooi verwoordde, had het beestje ook hier toegeslaan: de blogmot. Er gebeurde hier vanalles maar om het op dit stekje te krijgen, dat lukte niet. Niet dat ik me daar zorgen over maakte, integendeel, ik liet even rustig begaan. En met dit laten begaan, verdween de mot stillekesaan. Niets hoeft, alles kan, niet?


De voorbije vakantie besliste ik om naar een stoffenwinkel te gaan. Of er iemand zin had om mee te gaan? Direct had ik 2 enthousiastelingen. Temeer omdat zij zelf de laatste tijd mijn stikmachine bezetten, maar daarover later mee, als die mot verder weg is...


Toen Lise deze stof zag, wist ze het meteen: dit zou haar jas worden. Een kort model: de Helen vest. Ze tekende het patroon, knipte de stof en voeringsstof. Het assembleren (wat ze eigenlijk zelf kan maar zij had tijdsnood), deed ik.



Patroon: Helen vest - LMV nov/dec 2016




En vandaag, op een vrieskoude winterdag, scheen de zon zo heerlijk en trokken we er op uit. Zij, ik en onze viervoeter.



10 opmerkingen:

  1. Het staat haar geweldig! En tof zeg, dat ze zelf van stofknippen deed. Zo'n assistente zou ik ook wel willen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, ze heeft talent! Niet iedereen zou HET zien, dat een kort jackje in deze stof prachtig zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg mooi, ze heeft smaak, die dochter van jou! En herkenbaar, die mot van jou. Heb er ook eens werk van gemaakt om die mot te laten verdwijnen! Kijk al uit naar de posts naar aanleiding van je bezet machientje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superrrrmooi die vest en blij dat je de mot verdwenen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig !!! (doet mij nog meer overtuigen dat ik ook zo graag zo'n Helen vest wil !)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is prachtig. Mijn versie ligt ook geknipt. .. Tijd om er aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat mooi gemaakt zeg!Prachtig stofje heeft ze gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig stofje en een mooie vest!! ook top-foto's zo in het winterzonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen